Rádce

Dobře si uvědomujeme, že práce v gastru není procházka růžovým sadem. O to víc, pokud v tomhle oboru teprve začínáte. To, co se zpočátku jevilo jako kavárna či restaurace snů se může rychle proměnit v noční můru. Proto jsme se rozhodli dát dohromady pár rad, na co si dát při otevírání nového provozu pozor.

1. Jak založit hospodu

Pro otevření hospody potřebujete mít odbornou způsobilost pro získání hostinské živnosti.

Při tvorbě podnikatelského záměru byste neměli zapomínat na svou cílovou skupinu. Určete si, pro koho chcete provozovnu otevřít a to, jak vypadá váš typický zákazník. Tyhle poznatky pak promítněte do tvorby menu i nápojového lístku.

Jednoduše řečeno – pokud chcete lokál pro milovníky dobrého piva, nebudete do nabídky dávat mušle sv. Jakuba a sójové latté, ale parádní utopence a 12° co má říz. Určitě byste taky měli mít „tahák“, na který se lidi naučí chodit. Co takhle pečené koleno nebo steaky, o kterých se mluví široko daleko?

2. Jak se poprat s náklady

Hlavní je správně si to spočítat. Když mám na place deset stolů, nebudu zaměstnávat pět kuchařů a deset servírek. Mám prostě tolik personálu, kolik můj podnik doopravdy potřebuje.

Rozhodně taky není cestou dělat za každou cenu polední menu. Když přes obědy zvládnete prodat čtyřicet meníček – nic nevyděláte, zaplatíte personál navíc, zařízení se bude přirozeně opotřebovávat… zkrátka to nebude fungovat. A vy jako majitel postupně ztratíte elán a chuť svůj podnik posouvat dál.

3. Jak vybrat správné pivo

Dejte svým zákazníkům na výběr. Čepujte pivo z velkého pivovaru, ale i zajímavé malé lokální, které vaši nabídku okoření a ozvláštní. Na správném výběru zkrátka záleží. S pivovary máme dobré kontakty, takže vám je můžeme doporučit i vás s nimi propojit. Zkrátka se pro vás stát takovou “pivní spojkou”!

Taky je dobré se domluvit s odborníky z pivovarů na tom, aby vám poradili, jak správně čepovat a chladit pivo, čistit trubky a starat se o používanou technologii. U té vám navíc můžou pomoct s jejím výběrem.

Pokud budete spolupracovat i s menšími pivovary, většinou není problém domluvit se s jejich majitelem nebo sládkem na tom, aby pro vaše zákazníky připravili tzv. tap takeover nebo zajímavou debatu.

4. Jak sestavit menu a nápoják

Tady musíte hlavně myslet na to, jakou hospodu, restauraci, bistro nebo kavárnu chce mít, a kdo chcete, aby do ní chodil. Zapomeňte na kočko psy s menu o 80 stránkách, ve kterém najdete všechno od Kaťáku, přes pravou italskou pizzu, až po kachnu na pomerančích. Chcete mít českou hospůdku? Nebo italskou trattorii? Fajn! Tak na to myslete u každé položky, kterou do menu a nápojáku chcete dát. Pamatujte, že méně je více a raději dejte na menu pár jídel, o kterých se bude mluvit široko daleko než všechno, co vám přijde na mysl.

A s výběrem nápojů přesně na míru vašeho podniku vám samozřejmě moc rádi poradíme!

5. Jak zviditelnit váš podnik?

Na úplný rozjezd toho nebudete potřebovat zase až tolik. Webovky jsou základ! Pokud je teprve plánujete a využíváte třeba jenom Facebook – spravujte svou stránku na něm tak, aby zákazníci našli všechno důležité info, a to:

  • CO u vás vaříte – zkrátka jaký typ jídel u vás zákazníci mohou ochutnat
  • KDE váš podnik je – jak se do něj dostat (MHD, auto atd.) a jak to případně máte s parkováním
  • KDY máte otevřeno
  • KONTAKT na rezervace

To vše samozřejmě dolaďte odpovídajícími fotkami a texty, abyste všechny pořádně navnadili.

Nenašli jste potřebné know-how?

Nezoufejte. Rádi si s vámi sedneme a společně vymyslíme řešení přesně pro váš podnik. Stačí se nám ozvat.